دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

یک برنامه جامع برای یادگیری زبان انگلیسی


با توجه به اینکه اکثر مردم بخاطر درگیری ها و دغدغه های مختلفی که دارند نمی توانند وقت زیادی را برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی در مسیر رفت و آمد موسسه های زبان بگذرانند یکی از روشهای پیشنهادی برای یادگیری زبان انگلیسی، متد خودخوان است. نکته کلیدی برای کارآمد بودن این روش موضوع شناخت از خود است یعنی باید نخست از خودمان این سوال را صادقانه ب‍پرسیم که آیا پشتکار لازم برای یادگیری زبان به صورت خودخوان را داریم یا خیر؟ و در ادامه داشتن یک برنامه جامع برای یادگیری زبان انگلیسی برای هر زبان آموزی الزامی است.



قدم اول : برنامه ریزی
شما باید برای پیشرفت باید یک برنامه جامع برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید. یک برنامه ی مطالعاتی حرفه ای و منظم که شما رو به هدفتون برسونه. وقتی برنامه داشته باشید دقیقاً می دانید که در هر مرحله روی چه مباحثی تمرکز کنید. از چه منابعی استفاده کنید و چه منابعی رو کنار بگذارید. البته نگران این قدم نباشید و تمرکز خودتون رو روی دو قدم بعدی بزارید چونکه تیم ایستگاه زبان با توجه به سطح، توانایی و زمانی که در اختیار دارید طبق یک برنامه شخصی شما رو درمسیر یادگیری زبان قرار میده.



قدم دوم: اقدام همراه با تعهد
بارها شده که یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده و پس مدتی آن را کنار گذاشته اید، آموزش هر زبانی نیاز به پشتکار و پشتیان دارد، خوشبختانه تیم ایستگاه زبان با استفاده از مدرسین با تجربه و کاربلد حس با پیگیری منظم و دقیق کارهای شما حس شرکت در یک کلاس حضوری را به شما القا می‌کند.


قدم سوم :قدم های اول و دوم رو مدام تکرار و تکرار و تکرار کنید.

به همین سادگی؛ به همین مهمی!


یکی از فاکتورهای مهم در آموختن زبان انگلیسی افزایش دایره لغات است ولی باید به خاطر داشته باشیم که حفظ و یادگیری لغات بدون به کاربردن آن ها در جمله موجب فراموشی آن لغات می شود و صرفا انباشتگی واژگان در ذهن است . روش های زیادی برای به خاطر سپردن لغات در زبان انگلیسی است مانند یادگیری اصطلاحات، به کارگیری لغات در جمله، به‌کارگیری آن لغت در فیلم و استفاده از فلش کارت ها است. یکی از منابع پیشنهادی ارزشمندی که زبان آموزان میتوانند با یک برنامه جامع برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودخوان باز آن استفاده کنند مجموعه کتاب های 4000 Essential English Words است، شما می توانید از طریق شرکت در دوره لغات زبان انگلیسی به صورت روزانه و با برنامه مشخص و مدون هر روز دانش زبانی خود رادر بخش واژگان افزایش دهید.

انتخاب منبع مناسب برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی به صورت خودخوان بسیار مهم است. استفاده از مجموعه کتاب های English Grammar in Use به زبان آموزانی که قصد دارند با یک برنامه جامع برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودخوان اقدام کنند کمک زیادی می کند. شما می‌توانید با شرکت در دوره گرامر زبان انگلیسی از صفر تا صد گرامر را یاد بگیرید.

یکی از مشکلات بر سر راه زبان آموزان مکالمه انگلیسی است. یک راه آسان و بدون هزینه برای تقویت مهارت گفتاری برگزاری جلسه مکالمه با دوستان خود و صحبت درباره موضوعات مورد علاقه و حتی کارهای روزمره ی خود است.
از روش های موثر دیگر برای تقویت مهارت های مورد نیاز به وی‍ژه دو مهارت شنیداری (listening) و گفتاری (speaking) تکنیک دیدن فیلم یا کارتون به زبان انگلیسی است. اگر سطح زبان ضعیفی دارید ابتدا با دیدن کارتون شروع کنید. آموزش زبان انگلیسی با کارتون برای کودکان یکی از روش های مناسب جهت یادگیری زبان می‌باشد.
اما شاید سوال برای شما پیش آید که چگونه با دیدن فیلم زبان خود را تقویت کنم؟ شما می‌توانید با مطالعه مقاله یادگیری زبان انگلیسی با فیلم تمام نکات لازم را یاد بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.